Hjälp mig att inspireras ännu mer

Nu har man varit hemma några månader från äventyret under ett år i Kina. Arbetet som IT-utvecklare/strateg samt som lärare och mentor var inte bara en livsresa utan även en inre resa om värderingar, förutfattade meningar, fördomar och en egen liten lära känna dig själv-resa. 

Många människor har haft tusentals frågor och lyssnat intensivt. Det har också varit härligt att få berätta om upplevelserna på föredrag runt om i landets kommuner och det är underbart när människor bara vill höra mer, ibland lite som en godnatt-saga för barn. Det har känts oerhört uppskattande för min del.

Nu hade jag tänkt att ägna kvällarna lite åt att skriva lite om upplevelserna, jämförelsen och vardagslivet som elev och lärare i Kina. Det är här jag behöver er hjälp. Ställ gärna skolfrågor och lyft era funderingar, så blir det en hjälp för mig och kanske en inspiration och intresseväckare för er såsmåningom.

Tacksam för all hjälp

Mvh Stefan Thorvaldsson

  

Om Stefan Thorvaldsson

IKT-pedagog och IT-samordnare i Halmstad kommun.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

